tirsdag den 25. januar 2011

Saint-Germain-des-pres part 3

Jeg lover, at dette bliver det sidste om Saint-Germain-des-pres - i hvert fald for denne gang :) Som tidligere nævnt er der meget mere at se end de tre gader beskrevet i sidste indlæg om St. Germain. Jeg skal nok lade være med at gå alt for meget i dybden, så det bliver et alt for langt indlæg. Nedenunder har jeg highlightet de gader, jeg altid kigger nærmere på, når jeg er ude og shoppe :)


Jeg tænkte lige, at jeg ville fremhæve et par ekstra butikker i området:
Marithé & Francois Girbaud - 7, rue Cherche Midi
Dette er et fransk mærke, som er et af mine ynglings mærker. De laver lidt anderledes og særpræget tøj. Jeg ved ikke, om man på nuværende tidspunkt kan købe det nogle steder i DK, men det har man kunne i forskellige butikker, men de har ikke haft det særlig længe nogle steder. Jeg tror, de fleste synes, det er lidt for dyrt, når det er et mærke, de ikke kender, men det er bestemt et besøg værd.
Bon Marché - 24, rue de Sèvres
Bon Marché er mit yndlings stormagasin i Paris. Det er bare superlækkert, der er ikke så meget mere at sige. Printemps og Galerie Lafayette er bestemt også et besøg værd, og teknisk set tror jeg faktisk, de har et større udvalg, det har de i hvert fald i deres sko afdelinger, men Bon Marché er bare mere lækkert. Der er som regel ikke lige så mange mennesker som i de andre stormagasiner, så det giver også en mere rolig og fredfyldt oplevelse. Husk også at aflægge deres mad afdelingen et besøg. Det er nok noget af det mest indbydende jeg nogensinde har set. 


På rue de Sèvres er der også for nylig åbnet en Hermes butik. Den er stor og flot, men den mangler i den grad noget charme sammenlignet ned den på rue de Faubourg St. Honoré.
På rue de Four kan man bl.a. finde Manoush og Maje og på rue de Saint Sulpice kan man finde Vanessa Bruno og Antik Batik. Der er selvfølgelig meget mere at se, men en udførlig beskrivelse bliver nok desværre for lang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar