fredag den 13. maj 2011

Old Spitalfields Market




Min veninde bor 2 minutters gang fra Old Spitalfields Market, som har åbent alle dage om ugen undtagen lørdag. Det er især populært om søndagen, hvor det ligesom lidt vokser sammen med de omkringliggende markeder; Brick Lane Market, Petticoat Lane Market, Columbus Road Flower Market, m.f. Endvidere er deres udbud af stader mere varieret om søndagen end de andre dage. Det er nok en god ide at komme lidt tidligt, for omkring kl. 12-13 er der voldsomt mange mennesker.
Næste gang jeg skal til London, skal jeg der ud en torsdag, hvor det udelukkende bliver et stort antikmarked. Min veninde siger, at de har et meget stort sortiment af antikviteter, bland andet skulle man kunne købe ægte menneske kranier. Det tror jeg nu ikke lige, jeg vil gå efter, for selvom jeg er ret vild med dødningehoveder, synes jeg et ægte et er lidt for makabert.

My friend lives a 2 minute walk for the Old Spitalfields Market, which is open all weekdays except Saturdays. It is especially popular on Sundays where it sort of blend together with the surrounding markets; Brick Lane Market, Petticoat Lane Market, Columbus Road Flower Market, etc. The selection of stalls is more varied on Sundays, but it is important to come early because it gets quite crowded midday.
The next time I go to London I have to go there on a Thursday where it becomes a big antique market with a big assortment of antiques, even genuine human skulls. Even though I love skulls owning a real one would be a bit too macabre for me.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar