fredag den 6. maj 2011

London Aquarium







I morgen skal jeg til London og besøge min veninde, og jeg glæder mig helt vildt meget. Denne gang har vi ikke rigtig planlagt, hvad vi skal laver, og hvad vi skal se, så det bliver lidt, hvad vi har lyst til på det givne tidspunkt, men det er jo også bare super hyggeligt. Min veninde bor rigtig tæt på Brick Lane og Spitalfields market, så mon ikke vi skal kigge lidt på det på søndag. Sidste gang jeg var i London, var vi på Londons akvarium, som ligger lige i nærheden af London Eye. Det var lavet lidt lige som en Disney forlystelsespark, i hvert fald sammenlignet med Danmarks akvarium, men der er nu også noget ved Danmark akvarium. Det er lidt mere gammeldags, og det er sgu også helt i orden, man får ligesom lagt mere mærke til alle de flotte fisk, planter og farver, når der ikke sker så meget andet. Jeg glæder mig nu alligevel til at se det nye akvarium - Den blå planet, der er ved at blive bygget på Amager. Det ser godt nok flot ud på tegningerne.

                              Hvirvelstrømmen kalder 3XN deres vinderforslag til udformningen af Den Blå Planet, det nye Danmarks Akvarium.
Foto: 3XN 

Londons akvarium havde dog det plus, at udgangen ligger lige ved siden af en McDonalds, hvilket er udmærket tidsfordriv, når ens veninde skal klappe alle rokkerne i bassinet for at være tilfreds med besøget :)

London Aquarium is located right near the London Eye and is certainly more exciting than Denmark’s Aquarium. Of course it is visited by many screaming children, so if you don’t like that you should probably find something else to see. The exit is right next to a Mcdonalds, which I think was a plus when my friend had to pet all the stingrays in the basin before she was satisfied with the visit. Yes they have pet stingrays! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar