torsdag den 12. juli 2012

Third day in Paris

Tredje dag i Paris var vi en tur på rue Etienne Marcel, derefter nede ved Seinen og kigge på hundehvalpe, og efterfølgende var vi på Musée d'Orsay. Det er et kæmpe kunst museum, der ligger i en ombygget gammel tog station. På museet kan man finde kunst fra perioden 1848 til 1914, hvis man vil se tidligere kunst skal man på Louvre, og senere kunst finder man i Centre Georges Pompidou. Jeg må indrømme, jeg synes ikke, det var vanvittig spændende. Det var ret stort, og det var ret indviklet bygget - der var ikke rigtig en "rute" man kunne følge, og der var alt for mange mennesker. Jeg ville faktisk hellere have set bygningen/tog stationen før den blev bygget om. Det så ud som om, den havde været flot. 




Efter vi blev trætte af det museum, hvilket var ret hurtigt tog vi videre til Les Arts Décoratifs og så udstillingen omkring Marc Jacobs og Louis Vuitton, som jeg faktisk synes, var ret flot, men jeg er også ret vild med gamle rejse kufferter :)



Om aftenen var vi på La Société og spise med en veninde, som tilfældigvis var i Paris på samme tidspunkt, super hyggeligt.


Det var ikke, fordi jeg fik shoppet så meget om fredagen, men fik dog lige købt et par bluser fra Zadig & Voltaire og et nyt cover til min telefon :)

Cashmere sweater from Zadig & Voltaire

Sweater from Zadig & Voltaire



Ingen kommentarer:

Send en kommentar