mandag den 25. juli 2011

Danish ELLE August 2011


I går købte jeg det nye ELLE, som er et af mine danske ynglings blade. Jeg kan normalt rigtig godt lide indholdet, og det kan jeg også godt denne gange, men deres mode-serier er under al kritik. De er flotte, men det burde da kunne lade sig gøre at lave en mode-serie, hvor al tøjet ikke er latterligt dyrt. En af mode-serierne hedder 20th Century Charm og omhandler at man til den kommende sæson kan finde inspiration fra hele det sidste århundrede. Det er egentlig en ret fed pointe, men det burde kunne have været udført med lidt mere kreativitet.

Der er næsten udelukkende blevet brugt super dyrt tøj fra udenlandske modehuse på billederne, og der er en helt del af det som ikke forhandles i Danmark.

Dress from Blumarine - 48.850 kr.

Dress from Emilio Pucci - 21.550 kr.

Dress from Zuhair Murad - 122.250 kr.

Ud af alt det fotograferede tøj står der "pris på forespørgsel" 26 gange? - På et af billederne drejer det sig om en hat og et par strømpebukser .....? Det kan da ikke være så svært at finde ud af, hvad det koster. Det er da bare at løfte røret ... skulle man tro. Og hvad sælger sådan et billede egentlig?


De rammer lidt ved siden af pointen, når de rent faktisk bruger tøj fra 80'erne (vintage) til at illustrere 80'erne. Man skulle ellers ikke tro, at det var svært at finde tøj fra en ny kollektion, som var inspireret af 80'erne, vel?


Det er ikke for at være super negativ, for det er da nogle flotte billeder, men jeg synes bestemt ikke de er inspirerende. Der er ikke for at være hellig, for jeg kan da godt selv finde på at købe noget fra Prada, Dolce & Gabbana osv, men jeg synes bare mode-serier bliver lidt mere spændende, hvis det ret faktisk er noget, man kan købe. Jeg troede lidt, at det var mode bladenes funktion at inspirere en og derved sælge noget tøj, og når nu det er et dansk blad burde det måske også promovere dansk mode.  

1 kommentar: